…si cum sa le eviti

Ca orice marketeri seriosi si responsabili, incepem anul cu o evaluare a ceea ce a performat in ultimele luni, cu un sumar al rezultatelor si cu o strategie de marketing deja creionata pentru 2019. Pentru ca noi credem ca drumul spre succes se parcurge cu planificarea si creativitatea la purtator.

Credem, de asemenea, in procese de tip ‘trial and error’ si stim ca predictiile din industrie pentru fiecare an si fiecare tip de business se aplica selectiv, nu intotdeauna au succes si trebuie testate inainte de a fi asumate. Insa in timp, am reusit sa testam suficiente canale si strategii de digital marketing incat sa putem pune cap la cap o lista cu cele mai frecvente greseli pe care echipa, departamentul sau omul tau de marketing – dupa caz – le pot face, indiferent de industria pentru care sunt aplicate. Si nu doar atat – iti spunem si cum poti sa le eviti!

Nu iti cunosti obiectivele

Sau poate nici nu ti-ai setat obiective inainte sa iti construiesti si aplici strategia de digital marketing pentru afacerea ta. Acest lucru se poate intampla mai usor decat crezi. Entuziasmul asociat cu startul promovarii produselor sau serviciilor de care esti atat de mandru, in care ai investit atat de multe resurse si care sunt miezul afacerii pe care o gestionezi duce, de cele mai multe ori, la un inceput putin stangaci. Ceea ce, uneori, se poate traduce in omiterea anumitor detalii si canalizarea atentiei doar pe rezultate rapide. Asteptarile sunt mari si de cele mai multe ori tinzi sa cauti satisfactiile imediate – lucruri care nu sunt in aceeasi sfera cu digital marketing-ul aproape niciodata.

Cum poti evita greseala: inainte sa treci la executie, planifica. Da, nu e aproape niciodata cea mai distractiva sau dinamica parte, insa este fix ceea ce ii trebuie strategiei tale pentru a functiona. Asigura-te ca ai obiective bine stabilite, pe care le urmaresti pe parcursul campaniilor tale, pe care le evaluezi si pentru care ai deja si niste deadline-uri. Astfel, vei sti ce nu merge, in ce trebuie sa investesti mai mult sau pentru ce trebuie sa te feliciti!

Nu iti monitorizezi constant rezultatele

Apropo de obiectivele mentionate mai sus – nu le seta doar ca mai apoi sa uiti de ele si sa te intorci la asteptarile pe termen scurt si foarte scurt. Nici scenariul in care te ocupi doar de evaluare si nu de monitorizare nu este unul fericit. Daca nu esti la curent constant cu modul in care parcurgi calatoria catre obiectivele setate, nu vei sti niciodata unde se duc banii investiti, care sunt canalele care iti aduc cele mai multe vizite si cei mai multi clienti si nici ce platforma nu se potriveste deloc afacerii tale. In plus, evaluarea finala care nu e explicata de rezultatele monitorizarii constante poate provoca frustrari si va duce – pe termen lung – la esec.

Cum poti evita greseala: acorda cel putin 30 de minute in fiecare zi monitorizarii campaniilor si platformelor pe care le folosesti in strategia ta de digital marketing. Timpul pe care alegi sa il dedici activitatii de monitorizare, evaluare si luare de decizii variaza in functie de amploarea campaniilor pe care le gestionezi si de numarul de canale pe care le folosesti.

Nu acorzi suficienta atentie audientei tale

Neil Patel crede ca una dintre cele mai mari greseli pe care le poti face este sa incerci sa vorbesti cu toata lumea! Sa nu iti cunosti audienta inseamna, in definitiv, sa nu stii cu cine vorbesti. Cui te adresezi? Cine trebuie sa fie la capatul celalalt ca produsele sau serviciile tale sa isi atinga scopul? Cu cine trebuie sa deschizi un dialog pentru ca obiectivele tale sa fie in final atinse? Da, obiectivele sunt fundamentul oricarei strategii de digital marketing si fac echipa extrem de buna cu audienta. Indiferent de calitatea textelor pe care le scrii pentru canalele de comunicare alese, de bugetul pe care esti dispus sa il investesti in campaniile tale, de impactul vizualurilor pe care le-ai lucrat in detaliu – nu vei ajunge sa cunosti succesul daca nu iti cunosti audienta. Si nu vorbim despre a o cunoaste in linii mari, ci vorbim despre detalii care fac diferenta si care pun brandul tau inaintea altor branduri competitoare.

Cum poti evita greseala: acorda timp cercetarilor si interactiunilor cu publicul tau. Care sunt nevoile oamenilor cu care vorbesti? Care sunt platformele pe care le prefera si de ce? Ce fel de limbaj ii atrage si ce interese au? Cum prefera sa isi petreaca timpul liber si in ce industrii profeseaza? Toate aceste lucruri iti pot asigura succesul campaniilor de digital marketing si te pot ajuta sa iti construiesti o imagine de impact pentru brandul tau!

Nu dai timp rezultatelor sa apara

O data cu fiecare inceput de an – uneori chiar de sezon – apar noi trenduri in digital marketing. Tot ceea ce stiai pana atunci e daramat, iar noi canale, noi platforme, noi tipuri de mesaje si noi modalitati de a le impacheta apar. Este adevarat ca domeniul in sine este unul extrem de volatil si ca trebuie monitorizat in permanenta. Dar una dintre cele mai frecvente greseli este sa abandonezi toata munca din trecut si sa adopti noile curente din mers. De ce? Pentru ca nu dai suficient timp efortului depus in campaniile actuale sa dea roade. Asa cum am amintit mai sus, strategiile de digital marketing nu fac echipa buna cu rezultatele rapide si facile. De-asta le numim strategii – pentru ca necesita efort, rabdare si resurse.

Cum poti evita greseala: fii la curent cu toate noutatile din domeniu, dar nu le implementa inainte sa le testezi. Si – poate cel mai important – nu renunta la ce functioneaza pentru brandul tau! Iar daca monitorizezi totul constant, vei sti ce functioneaza si pe ce trebuie sa te concentrezi. Poate da roade sa fii un early adopter al anumitor trenduri, dar nu de la o luna la alta, nici macar de la un an la altul – in functie de profilul afacerii si produselor sau serviciilor tale.

Nu acorzi suficienta atentie utilizatorilor de dispozitive mobile

Cel mai probabil multi dintre voi isi vor da ochii peste cap odata ajunsi la punctul cinci – pentru ca doar suntem in 2019 si toata lumea stie ca dispozitivele mobile sunt prezentul si viitorul. Ei bine, ati fi surprinsi cat de multe website-uri inca nu arata bine pe ecranul telefoanelor sau tabletelor, cat de multe emailuri se pierd din pricina aspectului dezordonat de pe ecranele mici, cat de multe imagini uita sa se redimensioneze cand sunt deschise cu ajutorul browserului de pe telefonul mobil.

Cum poti evita greseala: optimizeaza fiecare mesaj si fiecare canal pentru dispozitivele mobile. Ba mai mult – in masura in care este posibil si se preteaza – lucreaza la o aplicatie mobila. Ai grija, insa, sa fie una functionala, rapida, bine structurata si utila. Intr-o mare de aplicatii, intr-o era in care avem acces la atat de multe lucruri si informatii, rabdarea utilizatorilor este cat se poate de limitata, iar optiunile lor extrem de multe. Asa ca lucreaza la standarde inalte pentru a te asigura ca ai rezultate de calitate.

Intoarce-te constant la acest top si asigura-te ca ai acoperit toate micile erori si scapari. Iar daca vrei sa aprofundezi universul erorilor frecvente in strategiile de digital marketing, Neil Patel are o lista extinsa de erori pe care sa o urmaresti. Si nu uita: rabdare, efort si resurse alocate inteligent pentru strategii de digital marketing de succes!  

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *